en lloc de qui creix la flor?

Preparant uns dies de desconnexió a terres mediterrànies -i patint per embolics de vols- vaig trobant petits tresors que m’apropen a llocs, a gent, a sensibilitats …. com aquesta cançó de Vlado Kreslin;  “Namesto koga roza cveti”, “En lloc de qui creix la flor?”

En el seu “Cafè Balcànic”, Francesc Miralles diu “és una cançó popular que molts eslovens guarden en un racó del seu cor […] aquesta va ser l’única cançó eslovena que vaig  aprendre al piano, i sempre que l’he tocat allà, la gent s’ha aturat instintivament. Deu ser important. Potser perquè parla de vells llocs i noves mirades, de petjades de viatgers que se superposen.”

Una nit estranya, mentre dormo amb les cigonyes,

dins una  boira sense fi,

totalment quiet i sense gosar moure’m,

allà al paratge.

Quan els primers raigs de sol mosseguen la boira

despertem dels nostres somnis

i un paratge de nous somnis

travessa els cels tot navegant.

En lloc de qui creix la flor?

De qui era el lloc que jo ara ocupo?

Quina pell té el perfum més exquisit?

Quina cançó necessitarà la meva veu?

I si l’herba que creix sobre meu

allotja una flor o dues

deixarà caure una llàgrima a l’úll d’algú

i guardarà una mica de mel per algú altre.

Deixa un comentari

