jo em donaria a qui em volgués …

 DSC_0328DSC_0329

Aquest any, a la lectura popular de Sant Jordi que organitza el Servei Local de Català -al costat de les parades de llibres i roses de la plaça de l’església- m’ha tocat llegir el poema “Jo em donaria a qui em volgués” de Josep Palau i Fabre:

JO EM DONARIA A QUI EM VOLGUÉS

Jo em donaria a qui em volgués

com si ni jo me n’adonés

d’aquest donar-me: com si ho fes

un jo de mi que m’ignorés.

Jo em donaria a qui es donés

a canvi meu per sempre més:

que res de meu no me’n quedés

en el no meu que jo en rebés.

Jo em donaria per un bes,

per un de sol, prô que besés

i del besat em desbesés.

Jo em donaria a qui em volgués

com si ni jo me n’adonés:

com una almoina que se’m fes.

Buscant veus diverses que l’hagin recitat, llegit, cantat …. he trobat aquest meravellós video  en el qual parlen del poeta i  es destaca la versió del poema que va musicar Maria del Mar Bonet. M’ha agradat la interpretació de Carlos Gramaje i, especialment, el saxo que l’acompanya  -Joan Soler Muntaner- que penetra fins el cor.

Un pensament a “jo em donaria a qui em volgués …”

  1. Vas estar de sort amb aquest poema, perquè és magnífic i les versions de la Maria del Mar li fan justícia, un peto’ Rosa.

Deixa un comentari

