Preservar el temps mental

tempus fugit

Tempus fugit, imatge de Ferran Cerdans Serra a Flikr amb llicència creative commons

“Ja fa un temps vaig sentir parlar en Jaume Cabré i en Ramon Solsona sobre la necessitat de preservar el temps mental, deixar temps entre un fet i un altre i que això era extrapolable a escriure, a viure, a veure o a llegir. A mi m’agrada deixar temps entre llibre i llibre, com a mínim tres o quatre dies, deixant encara que m’envaeixi un temps aquesta història, però fins i tot un cop començat el nou llibre, l’altre no el deso directament a la biblioteca. M’agrada deixar-lo uns dies present per casa, sobre una tauleta, fent-me companyia.”

Vaig trobar aquesta reflexió, per atzar, a http://www.50×7.com/la-narrativa-poetica-de-fermine-2/ (adreça que ara google no em sap trobar), sobre la necessitat de preservar el temps mental i em va cridar l’atenció perquè fa temps que penso que el ritme vertiginós que portem, que porto, a tots nivells no és saludable. Fins i tot en el cas que el que facis, el que llegeixis … sigui interessant, enriquidor, estimulant … aquest anar d’una cosa a l’altra sense pausa no permet aprofundir. Vull aturar-me més sovint, vull deixar temps entre un fet i un altre com diuen en Cabre i en Solsona, vull viure d’una manera més … lenta?

Això em porta al moviment slow, concepte que abasta diversos àmbits (cultural, gastronòmic, social, econòmic …) d’un món globalitzat que podem qualificar d’impacient.

“S’ha de poder córrer quan les circumstàncies apressen i suportar el temut estrès que en massa ocasions patim; però alhora saber aturar-se i gaudir d’un present prolongat que en massa casos queda enterrat per les obligacions del futur més immediat”. Mentre estic escrivint aquesta entrada em començo a neguitejar perquè m’esperen el diari, el dinar, la família, El rei Lear… i resulta tan xocant i contradictori.

“El moviment slow vol oferir eines a les persones per tal que les seves vides no siguin una mera successió d’escenaris encadenats, sense emocions.” És urgent que m’endinsi en el món slow i trobi un ritme que em permeti preservar el meu temps mental i vital.

Més informació

 

Anuncis

Deixa un comentari

