i m’estic ara i aquí i em desespero …

4611595158_01d41eb844_o

Mur de mer by Eric - Fotografia a Flikr amb llicència Creative Commons

Sobre els murs que ens alcen i que alcem al nostre voltant em va arribar ahir aquest poema de Kavafis:

MURS

Sense cap mirament, sense dolor, sense respecte,
m’han bastit a l’entorn grans i altes muralles.

I m’estic ara aquí i em desespero.
No penso en res més: aquesta sort em devora el pensament,

perquè tenia tantes coses per fer, allà a fora.
Ah, quan construïen els murs, com no vaig fer-hi atenció!

Però mai no vaig sentir la remor o la veu dels qui els bastien;
sense jo adonar-me’n em van tancar lluny del món.

Konstandinos P. Kavafis (Alexandria, 1863-1933)

traduït per Alexis E. Solà,
Barcelona, Curial (Clàssics Curial, 1), 1975

 

Deixa un comentari

