Poesia de l’orient

Image

Tast d’un univers desconegut, excessivament breu però esplèndid per les portes que t’obre.

Hi he retrobat un poema que sempre m’havia semblat deliciós, musicat per Toti Soler, en una versió de Marià Manent. El recordeu?

Petita festa

Prenc un flascó de vi
i entre les flors bevia.
Som tres: la lluna, jo
i l’ombra que em seguia.

No sap beure, per sort,
la lluna, bona amiga,
i a la meva ombra mai
la set no l’angunia.

Quan canto, veus ací
la lluna que s’ho mira;
quan em poso a dansar,
l’ombra em fa companyia.

Quan s’acaba el festí,
els convidats no em fugen:
veus ací una tristor
que mai no l’he coneguda.

Si me’n torno al casal,
em segueix l’ombra muda,
i una mica més lluny
m’acompanya la lluna.

 Al seu werb, el poeta Antoni Clapés -responsable del tast- diu: “En les poques hores de durada del curs ha estat difícil traçar un mapa que dibuixés l’immens ventall de poètiques i sensibilitats espirituals que s’han expressat a Orient des de tots els temps. En aquest curs a MX Espai (en certa manera, una continuació dels anteriors Poesia i Mística, i Poesia i Filosofia) hem mirat d’atansar-nos a l’esperit de la poesia clàssica de l’Índia (els Uppanishads i el Bahavad Gita), de la Xina (els poetes Li Bai, Wang Wei i Du Fu, i el pintor Shitao) i del Japó (Ise, Bashô i Ryâki, i la cal·ligrafia). Repetirem l’experiència -amb més temps, però.” http://www.antoniclapes.com/?p=681

La meva poesia de l’orient a Pearl Trees

Anuncis

Deixa un comentari

